LATTERKURSUS

Jan Thygesen Poulsen er stifter af den danske afdeling af Den Internationale Latterklub. Han er tidligere tekstforfatter og direktør på et reklamebureau i København, men beskæftiger sig nu kun med latterkurser.

OG HVAD ER SÅ ET LATTERKURSUS?
Det starter med et kort foredrag om latterens virkning på kroppen – og dermed sundheden, på omgivelserne og på én selv. Det følges op med en række latterøvelser som f.eks. hilse-på-latter, julemandslatter, fjollet latter med flere. Efter kort tid sænkes paraderne, man bliver afslappet og føler samhørighed med gruppen. Kurset sluttes med fri latter som helt automatisk glider over i naturlige grineanfald. Det lyder sjovt – og det er lige hvad det er. Samtidig lærer man noget om sig selv og andre.

Kurset, der varer mellem halvanden og to timer, kan bruges som selvstændig motivation, som en del af teambuilding eller kobles sammen med et allerede eksisterende arrangement.

DET ER GJORT FØR
Masser af firmaer har allerede prøvet at le (det' helt vildt) på kurser, f.eks.:
TV2 Reklame, Novo Nordisk, Carlsberg/Tuborg, Lego, SAS, Velux, Kellogg's, TDC, Linak, Jyllands Posten, Euroman, BRF Kredit, Topdanmark, Tryg Baltica og mange flere.
Skal dit firma være det næste?